ملکوت
نوشته شده در تاريخ برچسب:پزشکی, توسط یک دوست |

فصل تابستان، فصل گرماست، بنابراین به دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین ها بیشتر می شود و میوه ها از بهترین منابع تامین کننده این مواد مغذی هستند زیرا علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماریها می شوند.
به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، شیده فتاحی و مینا کاویانی از گروه تحقیقات تغذیه واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به ذکر خواص و مزایای بعضی از میوه های تابستانی پرداختند.
هندوانه، خربزه و میوه های آبدار شیرین مزه این خانواده شامل هندوانه، خربزه، طالبی، گرمک و بسیار
نشاط آور برطرف کننده عطش و تشنگی و تامین کننده آب از دست رفته بدن به خصوص در فصل تابستان هستند. C و همچنین منبع خوبی از ویتامین های B6 و A در بین میوه های این خانواده طالبی منبع غنی از  
خربزه:
خربزه نیز علاوه بر تامین ویتامین C، منبع غنی از پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می کند؛ همچنین دارای خاصیت ادرار آوری است. هندوانه با ٩٢ درصد آب علاوه بر رفع نیاز بدن به آب، دارای رنگدانه گیاهی به نام لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که موجب محافظت بدن در برابر سرطان می شود. همچنین قند موجود در آن می تواند بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.