ملکوت
نوشته شده در تاريخ برچسب:تاریخی, توسط یک دوست |

  

لا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق

اختلاف یا توقف در پیچ تاریخی

بدعملی و بی‌توجهی مسئولین، خاصه در سطح کلان مدیریت کشور در مواجهه با مقوله‌ اتحاد و هم‌دلی، چنان مشهود و معلوم است که مسئله اختلاف و تفرقه به یکی از پرکاربردترین کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، در بیانات‌شان مبدل گردیده است.

چنگ‌اندازی مسئولین به‌صورت یک‌دیگر، آن هم در پیشگاه مردم و به‌صورت علنی، در شرایط عبور از یک پیچ تاریخی سرنوشت‌ساز و پشت‌ سر گذاشتن شدیدترین تحریم‌ها و بدخواهی‌ها، غیرقابل تحمل و قابل تأمل است.

به‌نظر می‌رسد رهبری عزیز در بیانات خود، آن‌چه را باید تذکر می‌دادند، بیان فرموده و حجت را برای مسئولین به‌صورت کامل، تمام نموده‌اند.

در این مقال، قطعا به‌دنبال مقصر و محکوم نمودن افراد نیستیم. آن‌چه قابل بحث است این‌که اساسا چرا حد سعه‌صدر و تحمل مسئولین، به این شدت کاهش پیدا نموده و عدم جدیت و بی‌حوصلگی، این روزها مهم‌ترین صفت برخی از مسئولین شده است.

در شرایطی که مردم عزیز ما در گوشه کنار کشور متحمل سختی‌های ناشی از مشکلات اقتصادی هستند و باز هم هنر بصیر بودن و زمان‌شناسی خود را با صبر و تحمل سختی‌ها به‌واقع اثبات نموده‌اند، مسئولین اصرار بی‌جا و بی‌ارزش خود را برای علنی کردن اختلافاتشان ادامه می‌دهند. حال آن‌که به فرموده رهبری، امروز یکی از اصلی‌ترین دلایل برهم زدن اتحاد ملی و نیز مأیوس و نگران کردن مردم، همین مسئله اختلاف بین مسئولین است. مسئله‌ای که کمترین تلازم و تناسب را با مقتضیات پیچ تاریخی که رهبری بیان کردند دارا است و جز آن که دود آن به چشم مردم برود و آسیبی بر پیکره نظام جمهوری اسلامی وارد شود، منفعتی دیگر در پی نخواهد داشت.

به نظر نمی‌رسد آقایانی که امروز از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین اختلافات خود را بی‌پرده و علنی مطرح می‌کنند، بی‌خبر از شرایط حساس کشور باشند و ندانند که ضربه اصلی دشمن برای از پا انداختن نظام، درست از همین ناحیه است. اما مطمئنا آنان مغفول از این نکته‌اند که همین اختلافات، موجب دامن زدن جریان بی‌اعتمادی مردم نسبت به آن‌ها شده است و روز به روز مردم را نه به نظام، بلکه به شخص خودشان بدبین نموده‌اند؛ مردمی که امروز بیش از گذشته، خود را متعهد به انقلاب و نظام می‌دانند.

شاید لازم باشد مسئولین عزیز، برای یک‌بار هم که شده از مردم صبر و ایستادگی و صلاح کشور را یاد بگیرند تا شاید به‌جای این همه غرور و منیت، قدری هم منافع ملی را در نظر بگیرند، کاری که نیاز اساسی کشور در این مقطع است.



.: Weblog Themes By LoxBlog :.